MAZDA - dilerzy - salony samochodowe

dolnośląskie | kujawsko-pomorskie | lubelskie | lubuskie | łódzkie | małopolskie | mazowieckie | opolskie | podkarpackie | podlaskie | pomorskie | śląskie | świętokrzyskie | warmińsko-mazurskie | wielkopolskie





województwo dolnośląskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

AutoArt Jaremko

adres: Mińska 41a, 54-610 Wrocław


województwo kujawsko-pomorskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Bednarscy

adres: Gdańska 4, 87-148 Łysomice


województwo lubelskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Matsuoka Motor

adres: Aleja Kraśnicka 150a, 20-718 Lublin


województwo lubuskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

PHU Fiałkowski Sp. j.

adres: Poznańska 20b, 65-137 Zielona Góra


województwo łódzkie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Matsuoka Motor

adres: 3-go Maja 1/3, 93-408 Łódź


województwo małopolskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Mazda Anndora

adres: Wielicka 193, 30-663 Kraków


województwo mazowieckie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

AC Cortes Sp. j.

adres: Sobieskiego 23, 26-600 Radom

Bołtowicz

adres: Rosoła 55, 02-786 Warszawa

Nivette

adres: Lotnicza 3/5, 04-192 Warszawa

Odyssey

adres: Górczewska 32, 01-147 Warszawa


województwo opolskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Mirosław Wróbel Sp. z o.o.

adres: Wspólna 1A, 45-837 Opole


województwo podkarpackie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Danuta i Ryszard Czach

adres: Krakowska 32b, 35-111 Rzeszów


województwo podlaskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Auto Księżyno

adres: Generała Maczka 136, 15-691 Białystok


województwo pomorskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

BMG Bogdan Goworowski

adres: Elbląska 81, 80-718 Gdańsk

BMG Bogdan Goworowski

adres: Słupska 6, 76-251 Bolesławice

BMG Bogdan Goworowski

adres: Morska 509, 81-002 Gdynia


województwo śląskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Auto-Gazda

adres: Warszawska 328, 43-319 Bielsko-Biała

Mazda Boroń

adres: Katowicka 2, 41-300 Dąbrowa Górnicza

Pro-moto

adres: Korola 14a, 42-605 Tarnowskie Góry

Pro-moto

adres: Rzepakowa 6, 40-541 Katowice

Pro-moto

adres: Wolności 1, 41-800 Zabrze


województwo świętokrzyskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Matsuoka Motor Kielce

adres: 1-go Maja 191, 25-655 Kielce


województwo warmińsko-mazurskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Big Autohandel

adres: Aleja Sikorskiego 19, 10-088 Olsztyn


województwo wielkopolskie
salony samochodowe MAZDA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Auto-Wache

adres: Poznańska 10, 62-081 Baranowo

VOYAGER - CLUB

adres: Świętego Michała 20, 61-023 Poznań



MAZDA - informacje o marce:

Mazda Motor Corporation to japoński producent samochodów osobowych mający swoją siedzibę w mieście Hiroshima.
W 1920 roku w Hiroszimie Jujiro Matsuda, wspólnie z grupą inwestorów, założył firmę Toyo Cork Kogyo.
Nazwa "Mazda" pochodzi od zdrobnienia nazwiska założyciela firmy - Jyujiro Matsudy, a także od starożytnego, japońskiego, boga światła i ognia - Ahura Mazdy.
Na początku firma Toyo Cork Kogyo produkowała obrabiarki.
Pierwszy pojazd został zaprezentowany w 1931 roku. Był to mała, trójkołowa bagażówka o nazwie Mazda-go. Pojazd był połączeniem elementów motocykla i samochodu.
W 1934 roku firma nieoficjalnie zmieniła nazwę z Toyo Kogyo na Mazda. Wtedy też zaprezentowano pierwsze logo Mazdy, a sama nazwa od tej chwili oznaczana była już na wszystkich pojazdach produkowanych przez spółkę.
W 1936 roku Mazda zmieniła swój wizerunek i wdrożyła nowy znak towarowy o nazwie Flying-M, który nawiązywał do takich wartości jak zwinność, szybkość i wydajność, co, według założyciela, miało wznieść markę na wyżyny.
Pierwsze prototypy samochodów osobowych zaczęły powstawać w 1940 roku. Jednak z powodu wybuchu drugiej wojny światowej prace te zostały wstrzymane.
Pod koniec wojny fabryka została niemal całkowicie zniszczona i dopiero po odbudowie udało się wznowić prace nad produkcją samochodów.
Pierwszy model samochodu osobowego został zaprezentowany w 1960 roku. Była to Mazda R360, pierwszy model pojazdu osobowego, czterokołowego, jaki zaprezentowała japońska firma. Mazda R360 była pojazdem typu coupé o lekkiej konstrukcji, auto napędzał dwucylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 356 cm³. Była to bardzo udana konstrukcja, model ten charakteryzował się bardzo niskim zużyciem paliwa na poziomie 3,1 litra na 100 km.
W 1961 roku Mazda kupiła licencję od niemieckiej firmy NSU Motorenwerke AG i Feliksa Wankla, gdzyż inżynierowie Mazdy byli zainteresowani możliwością prowadzenia dalszych prac nad innowacyjnym silnikiem rotacyjnym, potocznie zwanym silnikiem Wankla. Fakt ten wyróżnił firmę na tle innych japońskich producentów. Mazda została wtedy jedyną firmą, która produkowała trzy odmienne rodzaje silników - konwencjonalny tłokowy benzynowy, napędzany olejem napędowym i z wirującym tłokiem o skomplikowanej konstrukcji.
W 1962 roku pojawił się model Mazda Carol, pierwszy samochód czterodrzwiowy z nadwoziem sedan oraz pierwszy kompaktowy pick-up, który rozpoczął serię B.
Dzięki nowym konstrukcjom silnika w ciągu dekady lat 60. XX-wieku samochody Mazdy rozwinęły się pod względem mocy - z 16-konnych pojazdów, do aut takich, jak sportowy model 110S Cosmo (1967), z silnikiem rotacyjnym chłodzonym cieczą.
Pod koniec lat 60. Mazda zdecydowała się wejść na rynki Europy, USA i Kanady.
W latach 70. Mazda przeżywała swoje wzloty i upadki. Kryzys w 1970 roku spowodował przejęcie 25% udziałów przez amerykańskiego Forda.
Mazda konstruowała nadal samochody z silnikiem Wankla, które zdobywały popularność na całym świecie. Przykładem może być ogromne powodzenie debiutującego w tym czasie modelu RX-7 i dużego sedana Luce.
W 1975 roku Mazda oficjalnie przyjęła słowo "mazda" jako swój znak handlowy. Od tej pory logo Mazdy umieszczane jest na samochodach i akcesoriach.
W 1978 roku Mazda przedstawiła model RX-7, lekki, stylowy coupé, który łączył wysoką jakość z doskonałymi osiągami.
W 1980 roku zaprezentowano kompaktowy model Mazda Familia GLC 323, którego sprzedaż uratowała koncern przed katastrofalnymi skutkami kryzysu paliwowego.
Kolejnym sukcesem w tym okresie było pojawienie się modelu Mazda Capella 626, jednego z najbardziej popularnych modeli marki.
W latach 80. rozpoczęła działalność Mazda North America Inc. oraz przedstawicielstwo Mazda Motor w Europie.
W 1984 roku firma przyjęła nazwę Mazda Motor Corporation.
W 1989 roku pojawiła się Mazda MX-5, model stylistycznie agresywny, a jednocześnie klasyczny, który pobił rekordy sprzedaży oraz przeszedł do historii jako najczęściej kupowany roadster na świecie.
W 1991 roku Mazda 787B wygrała prestiżowy 24-godzinny wyścig Le Mans.
W 1992 roku firma przyjęła Kartę Środowiska Naturalnego Mazdy, której celem jest jeszcze większe zaangażowanie marki w dbaniu o środowisko naturalne.
W 1994 roku firma uzyskała, jako pierwszy japoński producent samochodów, certyfikat jakości ISO 9002, a w 1996 - certyfikat jakości ISO 9001, najwyższą normę jaką można było otrzymać.
Jednak lata 90., tak naprawdę, to walka o utrzymanie samochodów Mazdy na światowym rynku, gdyż znacząco spadła wtedy ich sprzedaż. Problemy Mazdy były częściowo powiązane ze słabą rozpoznawalnością marki. Od 1975 do 1991 roku Mazda zmieniała logo aż trzykrotnie, przy czym za każdym razem nie było ono dość oryginalne i często kojarzyło się ze znakami firm innych marek samochodowych, np. z logo marki Renault. Ostateczna forma plakietki Mazdy, która występuje na jej samochodach do dzisiaj, została zaadoptowana dopiero w 1998 roku.
Początek XXI-wieku niestety nie przyniósł diametralnych zmian w kondycji japońskiego producenta. W 2001 roku Mazda nie wprowadziła do sprzedaży żadnego modelu. Nowe auta miały pojawić się dopiero w połowie 2002 roku. Ze względu na brak konkurencyjnej oferty firma częściowo wycofała się z kilku rynków europejskich, w tym z Polski.
W 2002 roku pojawiły się Mazda 6, Mazda 2 i Mazda RX-8 z silnikiem Wankla nazywanym Renesis. Oprócz wprowadzenia nowych modeli samochodów firma zdecydowała się kontynuować produkcję roadstera o nazwie MX-5.
Przełom przyszedł w 2004 roku, kiedy do sprzedaży weszły nowe modele - Mazda 6/Atenza, sportowy RX-8 i Mazda 3/Axela. Ich niespodziewana popularność pomogły marce zmienić na plus nie tylko dochody, ale też zainteresowanie wśród klientów, którzy zaczęli doceniać Mazdę za wysoką jakość produktów, małą awaryjność i oryginalność.
Pod koniec 2005 roku zaprezentowano nową generację MX-5 (w USA koncern definitywnie zerwał z nazwą Miata), która w 2007 roku osiągnęła rekord sprzedaży w historii marki w liczbie 800 tysięcy egzemplarzy. Pojawiły się także dwa nowe modele - Mazda 2 i Mazda cross-over CX-7.
W 2008 roku Mazda powróciła do Polski jako Mazda Motor Poland.
W 2009 roku koncern wprowadził unikatowy układ Mazda i-stop oraz zaprezentował nową generację zespołów napędowych – Sky Concept. Rozpoczęto również użyczanie klientom Mazdy 5 Premacy Hydrogen RE Hybrid, pierwszego na świecie pojazdu hybrydowego z silnikiem Wankla.
W 2010 roku, podczas salonu samochodowego w Genewie, Mazda zaprezentowała nową generację Mazdy 5. Zorganizowała również wyścig MX-5 Open Race z okazji 20. rocznicy modelu MX-5 w Europie.
Aktualnie samochody Mazda sprzedają się coraz lepiej, czego efektem jest też ponowna ekspansja w Europie.