LADA - dilerzy - salony samochodowe

mazowieckie





województwo mazowieckie
salony samochodowe LADA

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

DOW-MAX Sp. z o.o.

adres: Fersta 7, 03-683 Warszawa



LADA - informacje o marce:

Lada to marka samochodów produkowanych przez rosyjską fabrykę WAZ.
W latach 1970-2004 samochody sprzedawane były na rynek wewnętrzny pod oznaczeniem WAZ i marką Żyguli lub Sputnik (w przypadku modeli Samara).
Od 1971 roku na eksport i od 2004 w Rosji - pojazdy te są oferowane jako Lada (w Polsce Łada).
W 1966 roku fabryka WAZ podpisała umowę z firmą Fiat i nabyła prawa licencyjne do modelu Fiat 124.
W kwietniu 1970 roku rozpoczęto produkcję samochodu WAZ 2101 Żiguli, który był produkowany do 1988 roku, w tym w latach 1971-1986 - Lada kombi pod nazwą WAZ 2102.
Konstrukcja modelu WAZ 2102 była w tym czasie rozwijana. Powstały następujące modele: WAZ (Łada) 2103, WAZ (Łada) 2104, WAZ (Łada) 2105, WAZ (Łada) 2106 i WAZ (Łada) 2107.
W 1976 roku zaprezentowano mały terenowy model Łada Niva, a w 1984 roku - popularny samochód osobowy klasy compact Łada Samara.
Kolejne modele to WAZ 2110 (w Polsce znany jako Łada 110) z 1996 roku, Nadieżda z 1997 roku i model 2151 Classic (kombi) z 2002 roku.
Od 2006 roku Lada ponownie dostępna jest w wersji kombi. Następcami Lady Riva były Lada Kalina i Lada Priora.
Aktualnie spółki Lada.Bronto, RosLada (od 1998 roku ze współudziałem Grupy „SOK” i AvtoVAZu) oraz Super Auto tworzą koncern AvtoVAZ, który w 2004 roku wyprodukował ponad 818 tysięcy samochodów osobowych marek Lada i SeAZ. Auta te wytwarzane są także poza Rosją- na Ukrainie, w Ekwadorze, Egipcie, Kazachstanie i Urugwaju (tu do 2004 roku).
Spośród wszystkich modeli marki Lada niewątpliwie prawdziwym bestsellerem był model Lada Niva.
Kierownikami zespołu konstruktorów tego modelu byli Władimir Sergiejewicz Sołowiow i Walerij Pawłowicz Siemuszkin.
Konstrukcję określono jako połączenie nadwozia Renaulta R5 z mechanizmami Land Rovera. Wykorzystano silnik Żiguli w wersji 1.6 litra. Jego moc wynosiła 72 KM. Bez większych zmian przejęta też została konstrukcja tylnego sztywnego mostu napędowego. Własnym rozwiązaniem było niezależne zawieszenie przednich kół oraz układ przeniesienia napędu 4x4, z międzyosiowym mechanizmem różnicowym wyposażonym w ręczną blokadę oraz dwustopniowym reduktorem. Całkowitą nowością było połączenie mechanizmów prawdziwego samochodu terenowego i trzydrzwiowego nadwozia o konstrukcji samonośnej z wydajnym ogrzewaniem i wyposażeniem kabiny nieróżniącym się od auta osobowego.
Lada Niwa ważyła około 1200 kg i miała 16. calowe koła z oponami o terenowym bieżniku, krótki, zaledwie 220-centymetrowy rozstaw osi i 22-centymetrowy prześwit. Sylwetka auta była estetyczna i ponadczasowa, zupełnie niepodobna do zaprojektowanego przez Dantego Giacosę nadwozia Fiata 124, czyli Żiguli-Łady.
Oficjalna premiera modelu WAZ 2121 Niwa odbyła się na wystawie samochodowej w Moskwie w 1976 roku. Seryjna produkcja ruszyła kilka miesięcy później.
Aktualnie samochód nosi oficjalną nazwę Łada 4x4. Zmiana ta nastąpiła, gdyż koncern General Motors (współproducent modelu Chevrolet Niva) stał się właścicielem praw do nazwy "Niva". Oferowany jest z lekko zmodyfikowanym w 1993 roku nadwoziem, także w wersji pięciodrzwiowej, z przedłużonym o 50 cm rozstawem osi. Jedynym silnikiem w ofercie jest, pamiętająca jeszcze lata 60. XX-wieku, czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1690 cm, wyposażona we wtrysk benzyny Boscha i osiągająca moc 83 KM. Importerzy w wielu krajach często zastępują ją silnikami wysokoprężnymi.
Lada Niwa zrobiła prawdziwą światową karierę. Jej prosta, a nawet prymitywna konstrukcja, w połączeniu z niewysoką ceną, budziła zachwyt miłośników off-roadu. Starsze i młodsze Niwy można spotkać we włoskich i bawarskich Alpach, na górskich ścieżkach Szkocji, pod greckim Olimpem, a nawet w Urugwaju i Brazylii.