CADILLAC - dilerzy - salony samochodowe

mazowieckie





województwo mazowieckie
salony samochodowe CADILLAC

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Auto-Pol-Serwis Sp. z o.o.

adres: Mangalia 2, 02-930 Warszawa



CADILLAC - informacje o marce:

Nazwa marki "Cadillac" pochodzi od francuskiego oficera Antoine de la Motte Cadillac, który na początku XVIII wieku założył osadę, co było początkiem dzisiejszego miasta Detroit.
Firma Cadillac powstała w 1902 roku. Henry Martin Leland przejął wtedy fabrykę samochodów od Forda, dla którego wcześniej wytwarzał m. in. silniki samochodowe.
W 1903 roku został wyprodukowany pierwszy samochód marki Cadillac. Był to Model A, zwany również jako Cadillac Runabout.
W 1908 roku Cadillac K zdobył pierwsze w historii „Dewar Trophy", nagrodę przyznaną przez brytyjski Royal Automobile Club.
W 1909 roku powstał, oparty na serii G, Model 30, w którym trzy lata później zamontowano pierwszy elektryczny rozrusznik.
Marka Cadillac szybko zdobyła popularność za sprawą jakości produkcji, do której przywiązywano wówczas ogromną wagę. Model A oraz Model 30 były potwierdzeniem tego sukcesu. Dzięki nim firma zdobyła tak dużą popularność, że zainteresował się nią koncern General Motors, który w 1909 roku przejął kontrolę nad firmą.
Pomysły konstruktorów pracujących dla Cadillaca były bardzo innowacyjne. To właśnie w modelach tej marki po raz pierwszy pojawiły się takie rozwiązania jak silnik V8, klimatyzacja oraz reflektory włączane z poziomu deski rozdzielczej.
W 1912 roku w samochodach tej marki zaczęto montować elektryczny rozrusznik i elektryczne oświetlenie zamiast acetylenowego.
Znaczące innowacje miały również miejsce w latach późniejszych.
W 1915 roku zaprezentowano 8-cylindrowy silnik w układzie V o pojemności 5154 cm³ i mocy 70 KM stosowany w różnych modelach. Najbardziej poszukiwany przez klientów był wtedy Cadillac 55 z ramą drabinową, ze sztywno umocowaną osią przednią, trójstopniową skrzynią biegów, hamulcami bębnowymi na tylnych kołach i nadwoziem w siedmiu wykonaniach, który osiągał prędkość 115 km/h.
W 1923 roku zaczęto w samochodach tej marki montować silnik V8 z wałem korbowym, z wykorbieniami przestawionymi o 90°, a więc w dwóch płaszczyznach, co wymagało wdrożenia nowej technologii przestrzennego kucia wałów, umożliwiającym, przy zastosowaniu odpowiednio rozmieszczonych przeciwciężarów, zrównoważenie sił bezwładności i ich momentów, a tym samym przyczyniało się do spokojnej pracy silnika.
W 1924 roku pojawiły się hamulce na cztery koła, w 1929 - synchronizowana skrzynia biegów, a w 1930 - silnik V16 z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego i rozdzielonymi układami zasysania i wydechowym, z górnym wałem rozrządu.
Po zakończeniu drugiej wojny światowej producent samochodów z Detroit i jego mocno zdobione chromem modele szybko stały się ikoną powojennej motoryzacji Stanów Zjednoczonych. Szczególnie popularne były modele Coupe de Ville (zbudowany na podwoziu Sixty Special), Fleetwood oraz El Dorado.
W 1965 roku powstał ponad pięciometrowy Fleetwood Eldorado, który był produkowany aż do 2003 roku.
Kryzys naftowy na początku lat 70. XX-wieku dotknął również Cadillaca. Ogromne gabarytowo modele, z ogromnymi silnikami, stały się prawdziwym utrapieniem. Firma starała się reagować na panujące potrzeby i trendy rynkowe. Niemal wszystkie jednostki otrzymały alternatywę w postaci silników o zmniejszonych pojemnościach.
W latach 80. pojawiły się modele z nowych segmentów - Seville i Cimarron, ale nadal montowano w nich paliwożerne jednostki V8, przez co znaczna część klientów zainteresowała się oszczędniejszymi modelami z importu.
Renesans dla firmy Cadillac nadszedł dopiero w latach 90. Zaczęto wtedy wdrażać nową filozofię marki, ukrytą pod nazwą "Sztuka i Nauka", proponując zupełnie nowe kształty oraz inną jakość, czyli nowe życie. Na efekty trzeba było poczekać do końca lat 90., kiedy to pojawił się prawdziwy hit - Escalade oraz model CTS.
Kolejne modele to:
- Cadillac Catera z 1996 roku, czyli luksusowa wersja Omegi B w USA,
- Cadillac Imaj z 2000 roku, z silnikiem V8 o pojemności 4,2 l i mocy 425 KM, przy 6400 obrotach na minutę, z napędem na cztery koła,
- Cadillac Vizon z 2001 roku,
- Cadillac Sixteen z 2004 roku, z 16-cylindrowym silnikiem w układzie 2V o pojemności skokowej 13,6 l,
- Cadillac STS-V z 2006 roku, ze sportowej serii V z silnikiem o mocy 473 KM przy 6400 RPM.
Dzięki nowym modelom marka Cadillac z Detroit zaczęła ponownie funkcjonować na rynku aut luksusowych, i to nie tylko w USA. Stwierdzenie, że dany towar jest "Cadillakiem w swojej dziedzinie" oznacza, że cieszy się on uznaną marką i dużym prestiżem.