NISSAN - dilerzy - salony samochodowe

kujawsko-pomorskie | lubelskie | łódzkie | mazowieckie | świętokrzyskie | warmińsko-mazurskie





województwo kujawsko-pomorskie
salony samochodowe NISSAN

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

YAMA Sp. z o.o.

adres: Sieradzka 14, 87-100 Toruń


województwo lubelskie
salony samochodowe NISSAN

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Autoniss Sp. z o.o.

adres: Majdanka 74a, 20-325 Lublin

Szeptycki Sp. z o.o.

adres: Piłsudskiego 35, 21-500 Biała Podlaska


województwo łódzkie
salony samochodowe NISSAN

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Przyguccy Inter-Car

adres: Przybyszewskiego 176/178, 93-120 Łódź


województwo mazowieckie
salony samochodowe NISSAN

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Autoniss Sp. z o.o.

adres: Kielecka 67, 26-610 Radom

Budmat Auto 2 Sp. z o.o.

adres: Sońska 2, 06-400 Ciechanów

Budmat Auto Sp. z o.o.

adres: Bielska 67, 09-400 Płock

Japan Motors

adres: Krasnobrodzka 5, 03-214 Warszawa

Odyssey Sp. z o.o.

adres: Górczewska 32, 01-147 Warszawa

Pacific Cars

adres: Al. Jerozolimskie 217, 02-222 Warszawa

Zaborowski Sp. z o.o.

adres: Puławska 276, 02-819 Warszawa


województwo świętokrzyskie
salony samochodowe NISSAN

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Autoniss Sp. z o.o.

adres: Krakowska 161, 25-705 Kielce


województwo warmińsko-mazurskie
salony samochodowe NISSAN

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Max-Usługa Alfred Stefanowicz

adres: Leonharda 3, 10-454 Olsztyn



NISSAN - informacje o marce:

Nissan to marka samochodów należąca do japońskiego koncernu Nissan Motor Co. Ltd.
W 1911 roku uruchomiono w Tokio fabrykę samochodów o nazwie Kwaishinsha. Szefem firmy został Masujiro Hashimoto, japoński inżynier, który zdobywał doświadczenie w USA.
W 1914 roku z taśmy montażowej zjechał pierwszy samochód o nazwie DAT, która powstała z pierwszych liter nazwisk konstruktorów - Den, Aoyama, Takeuchi i miała jeszcze jedno znaczenie - w języku japońskim słowo "Dat" oznacza "zając". Dlatego też na masce pierwszego samochodu tej marki, oraz kilku następnych, była widoczna figurka zająca w pozycji podobnej do logo Jaguara.
W fabryce Kwaishinsha na początku nastawiono się na produkcję samochodów ciężarowych oraz dostawczych.
W 1919 roku w Osace powstała firma Jitsuyo Jidosha, która w 1926 roku połączyła się z fabryką Kwaishinsha.
W 1931 roku powstał prototyp małego samochodu o nazwie Datson, co po angielsku zostało zinterpretowane jako "Son of DAT", czyli angielsko-japoński "syn zająca". Jednak, tak naprawdę, przyrostek "son" okazał się niefortunny, bo w języku japońskim oznaczał on coś straconego. Dlatego, niemal natychmiast, zmieniono nazwę na Datsun.
Niedługo potem do koncernu Kwaishinsha - Jitsuyo Jidosha dołączyła firma Tobata Imono Casting, która zajmowała się fizyczną produkcją aut spod znaku Datsun.
Po kolejnych zmianach oraz restrukturyzacji, 1 kwietnia 1934 roku, powstało nowe przedsiębiorstwo, które przyjęło nazwę Nissan Motor Co. Ltd. Nazwa Nissan wzięła się od połączenia pierwszych sylab imienia prezydenta firmy - Nihon Sangyo. Centrala firmy została przeniesiona z Tokio do Yokohamy.
W 1935 roku z linii montażowej zjechały pierwsze egzemplarze Datsuna. W tym samym czasie rozpoczęto eksport na kontynent australijski. Auto stało się symbolem dynamicznego rozwoju japońskiego przemysłu motoryzacyjnego. Rozpoczęto również starty w rajdach i wyścigach samochodowych, odnosząc wiele sukcesów dzięki modelowi NL75/76.
W 1936 roku koncern podjął pierwszą zagraniczną współpracę. Partnerem została amerykańska korporacja Graham-Paige Motors.
Po drugiej wojnie światowej firma wydostała się z kryzysu dzięki współpracy z brytyjskim Austinem i produkcji licencyjnych pojazdów.
W 1953 roku z linii produkcyjnych w Jokohamie zjechały pierwsze egzemplarze licencyjnych samochodów. W Japonii były one produkowane pod znakiem Datsun, natomiast w Wielkiej Brytanii jako Austin.
Niedługo potem koncern Nissan wykupił trzy mniejsze firmy samochodowe: Minsei, Prince oraz Cony. Dzięki temu szybko stał się w Japonii drugim co do wartości producentem pojazdów. Do popularności tych samochodów na rynkach światowych przyczyniły się liczne sukcesy sportowe.
W 1983 roku zaprzestano stosowania nazwy Datsun, a zaczęto używać nazwy Nissan, która do tej pory była zarezerwowana wyłącznie dla ciężarówek.
W latach 80. XX-wieku rozpoczęto mocną ofensywę na rynku europejskim. Pierwszy mariaż był jednak nieudany. Auto tworzone w aliansie z Alfą Romeo przyniósł samochód o nazwie ARNA. Niestety auto nie sprostało wymaganiom klientów z Europy, dlatego też współpracę zakończono.
W 1989 roku Nissan stworzył nową markę samochodów luksusowych o nazwie Infiniti, przeznaczoną na rynek amerykański.
Na początku lat 90. Nissan udostępnił swoją technikę firmie Samsung. Koreańczycy postanowili na wzór Daewoo stworzyć bardzo szeroką gamę produktów - od kuchenki mikrofalowej po samochody. Powstało kilka ambitnych prototypów, ale żaden z nich nie odniósł oczekiwanego sukcesu, nawet na rynkach lokalnych.
W międzyczasie Nissan wybudował nowe fabryki poza Japonią. W Europie powstały dwie - w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
W 1999 roku 35% akcji Nissana kupiła francuska firma Renault, a w 2002 roku Nissan kupił 15% akcji Renault. Obecnie firma Renault posiada 44,4% akcji Nissan Motor Co. Ltd. Alians firmy Nissan z francuskim Renault przyniósł nadspodziewanie dobre efekty finansowe. Marka Nissan wyszła z zagrażającego jej kryzysu finansowego, a w kolejnych latach zaczęła osiągać sukcesy na poziomie światowym.
Firma Nissan nadal rozwija się bardzo dynamicznie, oferując wiele atrakcyjnych produktów na całym świecie.