PORSCHE - dilerzy - salony samochodowe

mazowieckie | pomorskie | śląskie | wielkopolskie





województwo mazowieckie
salony samochodowe PORSCHE

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

AUTO VIVA

adres: Połczyńska 111, 01-303 Warszawa


województwo pomorskie
salony samochodowe PORSCHE

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

GROBLEWSKI

adres: Aleja Niepodległości 956, 81-861 Sopot


województwo śląskie
salony samochodowe PORSCHE

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Lellek - Sp. J.

adres: Kochłowicka 103, 40-818 Katowice


województwo wielkopolskie
salony samochodowe PORSCHE

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Porsche Centrum Poznań

adres: Warszawska 67, 61-031 Poznań



PORSCHE - informacje o marce:

Porsche, Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG, to niemiecka marka produkująca samochody sportowe oraz luksusowe samochody osobowe, założona w 1925 roku przez Ferdinanda Porsche. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Stuttgart - Zuffenhausen. Spółka jest notowana na giełdzie frankfurckiej.
Pierwsze auto marki to Porsche Typ 356, które zostało zaprezentowane dopiero w 1948 roku, gdyż niemal od początku istnienia firmy oraz podczas drugiej wojny światowej - produkowano pojazdy wojskowe i pancerne, konkurując z firmą Henschel.
Porsche 356 zawierał wiele części z Volkswagena Garbusa, w tym silnik chłodzony powietrzem, 4-cylindrowy boxer oraz elementy zawieszenia.
W 1950 roku zostały rozbudowane zakłady w Zuffenhausen.
W 1951 roku podrasowana odmiana 356 SL zdobyła w swojej klasie pierwsze miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
W 1953 roku zaprezentowano model Porsche 550 Spyder, który napędzany był ekstremalnie mocnym, jak na tamte czasy, czterocylindrowym silnikiem. Samochód ten odniósł wiele sukcesów w międzynarodowych wyścigach.
W latach 60. XX-wieku Porsche angażowało się w wyścigi Formuły 2 i Formuły 1. Efektem było opracowanie modelu 804, który triumfował w Grand Prix Francji, zaliczanym do serialu F1.
W 1963 roku zaprezentowano model Porsche 911. Był to samochód sportowy z sześciocylindrowym silnikiem własnej konstrukcji umieszczonym z tyłu. To auto stało się światowym przebojem firmy Porsche, osiągając sukcesy nie tylko na torze wyścigowym, ale przede wszystkim w sprzedaży.
W tym samym roku na drogi wyjechał jeszcze jeden model - Porsche 904 Carrera GTS, który zdobył wiele pochwał za porywającą stylistykę i znakomite osiągi.
W 1965 roku opracowano pierwszy „bezpieczny kabriolet” 911 Targa.
Kolejne lata to sukcesy w sportach motorowych, m. in. zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Daytona i wyścigu na 1000 kilometrów (model 907-8) oraz zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo (model 911T).
Na początku lat 70. Porsche skoncentrowało się na rozwoju silników sześcio- i ośmiocylindrowych. Wygrało również wyścig Le Mans w klasyfikacji ogólnej.
W 1972 roku zaprezentowano model Porsche 911 Carrera RS, w 1974 roku - kolejną wersję Porsche 911 z doładowaniem turbo i regulatorem ciśnienia, a w 1975 - małe Porsche 924 w układzie transaxle i z galwanicznym nadwoziem stalowym. Niedługo potem pojawiła się seria Porsche 928 - luksusowe auto z silnikiem V8.
W latach 80. powstały nowe wersje modelu 911.
W 1984 roku seria GTX triumfowała w Rajdzie Paryż-Dakar. Jak się później okazało było to jedyne zwycięstwo marki w tym klasycznym rajdzie.
W 1988 roku zaprezentowano zupełnie nowe Porsche 911 Carrera 4, a rok później wmontowano do samochodu pierwszą skrzynię automatyczną Tiptronic, dostępną we wszystkich wersjach nadwoziowych Coupe, Cabriolet i Targa.
W 1991 roku do samochodów Porsche seryjnie zaczęto montować poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.
W 1993 roku na salonie samochodowym w Detroit zaprezentowano model Porsche Boxster, a we Frankfurcie - całkowicie odmienione Porsche 911 Carrera.
W 1995 roku do limitowanej, ale seryjnej, produkcji został wprowadzony ultra sportowy model 911 GT2.
W 1997 roku Porsche przedstawiło w modelu 911 pierwszy 6-cylindrowy silnik, chłodzony cieczą, umieszczony horyzontalnie. Pod koniec lat 90. rozpoczęły się prace projektowe nad terenowym modelem Cayenne.
XXI-wiek Porsche rozpoczęło od prezentacji jednego z najszybszych modeli w historii marki - Carrera GT, samochodu o ultra-lekkim nadwoziu z karbonu i silnikiem V10 NA. Niedługo potem pojawiła się wersja Porsche Cayenne, w której zastosowano wiele rozwiązań z modelu Volkswagen Touareg.
W 2002 roku przedstawiono model GT2 wyposażony w ceramiczne hamulce tarczowe, a w 2004 roku zaprezentowano kolejną generację modeli 911 i 911 S W 2005 roku na rynek trafił Porsche Cayman S.
W lipcu 2009 roku dotychczasowy prezes producenta samochodów sportowych Porsche Wendelin Wiedeking rozstał się z koncernem. Decyzja, która zapadła na posiedzeniu rady nadzorczej otworzyła drogę do fuzji zadłużonej spółki z koncernem motoryzacyjnym Volkswagen AG. 14 sierpnia koncern motoryzacyjny Volkswagen ostatecznie zadecydował, że przejmie 42 procent akcji producenta samochodów sportowych Porsche. Pełna integracja obu firm nastąpiła pod koniec 2011 roku. Porsche stało się dziesiątą, należącą do Volkswagena, marką samochodów.
Kondycja finansowa marki Porsche jest w obecnych czasach bardzo mocna. Marka należy do grona nielicznych, niezależnych producentów.
Aktualnie produkowane są następujace modele - 911 (991) (od 2011 roku), 918 Spyder (od 2013 roku), 981 Boxster (od 2012 roku), Cayenne (od 2002 roku), Cayman 981c (od 2006 roku), Panamera (od 2009 roku) oraz Macan (od 2013 roku).