wyszukiwarka:
(województwo, marka, miasto, ulica, nazwa salonu)

salony samochodowe (1098) - dealerzy samochodowi i mapa dojazdu


MINI - dilerzy - salony samochodowe

mazowieckie


MINI - informacje o marce:

Mini to samochód produkowany przez British Motor Corporation (BMC) i jej następców.
Model Mini miał być szansą dla Wielkiej Brytanii szczególnie dotkniętej wysokimi cenami paliw spowodowanymi kryzysem sueskim, jaki miał miejsce w 1956 roku. Największą groźbą owego kryzysu były plany wprowadzenia przez brytyjski rząd reglamentacji na paliwo. Dlatego pojawiła się moda na małe i oszczędne samochody.
Pomysłodawcą ekonomicznego auta dla Brytyjczyków był projektant i inżynier Alec Issigonis, który znalazł sprzymierzeńca dla swojego pomysłu w osobie Leonarda Lorda, szefa British Motor Corporation.
Konstrukcja nowego małego samochodu miała spełniać kilka podstawowych kryteriów. Auto miało oferować miejsce dla czworga pasażerów. Dodatkowo samochód miał skręcać przednimi kołami.
Projektant i inżynier Alec Issigonis stanął przed niełatwym zadaniem. Do pomocy otrzymał niewielki zespół inżynierów. Przy konstruowaniu auta wykorzystano wiele innowacyjnych rozwiązań. Za zwrotność samochodu odpowiedzialny był Alex Moulton, który opracował gumowe zawieszenie i szybko reagujący układ kierownicy, który działał na mechanizmach spotykanych w peryskopach łodzi podwodnych. Auto otrzymało specjalnie skonstruowane dla niego opony firmy Dunlop o żywotności do ponad 5000 kilometrów, a skrzynia biegów i silnik mogły być smarowane jednym typem oleju. Gaźnik został usytuowany za, a nie przed silnikiem, który dysponował pojemnością 848 ccm i mocą 34 KM.
Po raz pierwszy Mini zaprezentowano w 1959 roku, ale nazwa "Mini" pojawiła się dopiero w 1961 roku. Był to Mini Mk I. Wcześniej auto było sprzedawane jako Austin lub Morris. Początkowo samochód nie sprzedawał się najlepiej, ale zaangażowanie w promocję samochodu aktora Petera Sellera oraz zespołów muzycznych Beatles i Queen spowodowało bardzo znaczący wzrost popularności tego modelu. Mini stał się ikoną, a tym samym - symbolem określonego stylu życia.
Do zwiększenia sprzedaży przyczynił się również fakt zwycięstw sportowej odmiany Mini Coopera i Mini Coopera S w Rajdzie Monte Carlo w latach 1964, 1965 i 1967.
W 1964 roku dotychczasowe zawieszenie samochodu zostało zastąpione przez nowy system, zaprojektowany przez Moulton, tzw. system Hydrolastic. Było to niezależne zawieszenie na gumowych workach, wypełnionych płynem. Nowe zawieszenie utrzymujące samochód zawsze na tej samej wysokości nad jezdnią, zapewniało większe bezpieczeństwo podróżowania, ale stanowiło dodatkowe obciążenie i podnosiło koszty produkcji. Według wielu entuzjastów, znacząco pogorszyło znakomite właściwości jezdne, z których słynął Mini. Po siedmiu latach, w 1971 roku, powrócono więc do pierwotnego gumowego zawieszenia, które stosowano już do końca produkcji.
W 1967 roku British Motor Corporation, wspólnie z firmą British Leyland, zaprezentował drugą odsłonę Mini oznaczoną symbolem MkII.
Mini Mk II cechowała zmodernizowana atrapa chłodnicy i powiększona tylna szyba. ponadto przeprowadzono liczne zmiany kosmetyczne.
Różne warianty samochodów Mini były budowane także w fabryce Authi w hiszpańskiej Pampelunie od 1968 roku, przeważnie pod marką Morris.
Popularność oryginalnego podstawowego Mini sprawiła, że stworzono wiele bazujących na nim wersji modeli skierowanych na różnorodne rynki.
Na przełomie lat 60. i 70. XX-wieku zostały opracowane nowe wersje nadwoziowe - Riley Elf, Wolseley Hornet i Clubman. Pojawił się również Pick-up, Traveller i Van oraz nowe modele samochodów tej marki - Morris Mini Traveller i Austin Mini Countryman, Mini Van, Mini Pick-up, Wolseley Hornet i Riley Elf oraz Mini Moke.
W kolejnych latach pojawiły się ulepszone konstrukcje auta - MkIII, MkIV i MkV.
Wydawało się, że produkcja Mini zakończy się wraz z upadkiem spółki MG Rover. Jednak tak się nie stało i Mini w 2000 roku zostało zakupione przez bawarski koncern BMW. Zupełnie odmieniony model MINI pojawił się w 2001 roku. Tym samym nastąpił drugi debiut marki MINI, dla odróżnienia pisanej wielkimi literami.
W 2007 roku MINI przeszło face lifting oraz pojawiły się wersje One, Cooper, Cooper S, Cooper D oraz Clubman.
MINI rozwija się dynamicznie i nadal jest symbolem określonego stylu życia.
Aktualnie w ofercie są następujące modele - MINI Cabrio, MINI Clubman, MINI Countryman, MINI Coupe, MINI Mini, MINI Paceman oraz MINI Roadster.






województwo mazowieckie - salony samochodowe MINI

(aby uzyskać więcej informacji kliknij na nazwę salonu)

Dealer MINI Auto Fus

adres: Ostrobramska 73, 04-175 Warszawa